tirsdag den 2. maj 2023


 

Tessa Dare
Forlaget Flamingo
Spindle Cove (1)
2023

Bogen er mit første bekendtskab med Tessa Dares forfatterskab. Jeg havde hørt meget godt om hendes bøger, så jeg havde store forventninger til denne bog, som jeg læste sammen med @readalongklubben.

Susanna Finch bor i den lille by Spindle Cove med sin far. Hun er meget engageret i lokal samfundet og har en finger med i alt hvad der foregår i byen. Derudover tager hun sig af de kvinder, som bliver sendt til den lille by på et rekreationsophold. Alt ånder fred og idyl lige indtil soldaten Bramwell etablerer en milits i byen. Snart bliver der vendt op og ned på hverdagen i den lille by, og Susanna må sande at ikke alt i livet kan planlægges og at hvad hjerne og hjerte begærer ikke altid er det samme.

Desværre så endte bogen med at skuffe mig en smule og levede ikke helt op til mine forventninger. Tessa Dare skriver i et fint og flydende sprog, så det kan man ikke sætte en finger på. Selve historien er også sød nok, men den bliver alt for langtrukken og drukner lidt i alle de hede stunder, som der efter min mening er alt for mange af. Det var faktisk kun de sidste 6-8 kapitler af bogen, jeg rigtig godt kunne lide. Her kommer man lidt dybere ned i karaktererne og deres følelser, og her tager handlingen til. Det er min oplevelse, at bogen vil stå meget mere skarpt, hvis den var ca. 1/3 kortere.
Jeg er dog ikke helt afskrækket af Tessa Dare, og vil give hendes bøger en chance til på et senere tidspunkt. Men alt i alt en okay læseoplevelse, som sniger sig op på 4/6⭐️

Tusind tak til @flamingobooks for anmeldereksemplaret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar