torsdag den 29. september 2022


Stormtid
Forfatter Rikke Havner Alrø
Udgivelsesår: 2021
Forlag: Superlux

Det her er superspændende og til tider nervepirrende fantasy for voksne. Den slags hvor siderne vender sig selv, og hvor man glemmer tid og sted. Jeg havde meget passende bogen med på min togtur fra Kbh. til Esbjerg, da jeg skulle til Fantasyfestivalen, og jeg var allerede helt hooked i den hjerteskærende prolog, og endte med at se frem til togturen hjem, så jeg kunne læse videre.

Bogen handler om ellekvinden, Maren, på 32 år. Hun er opvokset langt fra den magiske verden, så hun er ikke helt klar over hvad det vil sige at være ellekvinde, men hun er faktisk også mere eller mindre ligeglad.
Hun har job i firmaet Urtid, som projektleder, men det er et dække for hun er hemmelig agent, som tager på tidsrejser og udfører forskellige missioner.
Helt uventet møder hun kærligheden i Esben, der ligesom hende selv har et magisk ophav. Sandheden om hendes forældre ser dagens lys og alt hvad hun ved bliver vendt på hovedet. Samtidig bliver hendes veje krydset af forskellige magiske skabninger, og snart bliver det svært at vide hvem hun kan stole på.

Jeg er vild med historien om Maren og Esben og deres venner. Maren er til tider drevet af sit viltre temperament, men jeg forstår hendes vrede. Alt hun troede om sit ophav, viser sig at være løgn. Det er interessant at følge hendes færden/udvikling ud i kærligheden, og den magiske tiltrækning til Esben, og de tragiske farer de må overvinde i fællesskab undervejs.
Det læsning hvor alle følelser kommer i spil, da det er både hjerteskærende, tårepressende og nervepirrende spændende. Der er plottwist, som jeg ikke havde set komme, hvilket var skønt og overraskende, og det er med til at holde læseren til ilden undervejs.
Jeg glæder mig til at læse videre i serien, for der er lagt op til masser af spændende udfordringer for den ulig flok, og heldigvis er næste bog allerede udkommet.
5/6⭐️
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar