tirsdag den 13. december 2022


 

En storm før juletid
Forfatter: Camilla Davidsson
Udgivelsesår 2022
Forlag: Palatium Books

[Anmeldereksemplar]
Jeg elsker december måned og de dertil hørende julebøger. De bidrager i høj grad til min julestemning, og det gjorde denne bog også.

Sidste år kørte det hele på skinner for Alice. Hun var redaktør på et stort forlag, hendes kæreste havde lige friet og en forfremmelse lå i kortene.
Nu et år senere har hun ikke noget job, ingen kæreste og verden er ramt af efterdønninger af corona epidemien. Nedlukningen af samfundet passede egentligt Alice meget godt, for så kunne hun pleje sine kærestesorger i fred, uden indblanding fra sin mor og dermed slippe for hendes mange kommentarer.
Da Alices økonomiske situation begynder at se håbløs ud, takker hun ja til en opgave, som redaktør for krimiforfatteren, Samuel, som er ved at skrive en julebog. Uden at ville indrømme det, så bliver hun lidt afhængig af både Samuels juleroman og hans beskeder på facebook.
Med hjælp fra en ældre dame med skønne teselskaber, en lille pige, en gråstribet kat og dates med en kendt skuespiller, så finder Alice langsomt tilbage til sig selv, mærker efter og lukker kærligheden ind i sit liv igen.

Jeg må indrømme, at jeg er utroligt mæt af corona, da det har fyldt meget de sidste 2,5 år i både mit arbejds- og privatliv, så det lægger desværre lidt en dæmper på min læseoplevelse.
Når det er sagt, så er det en hyggelig feel good bog, om at være sårbar og om at man med gode menneskers hjælp kan finde tilbage til hverdagen, og åbne sit hjerte igen.
Der er ikke de store overraskelser, men det forventes vel egentlig heller ikke af genren.
Forfatteren skriver godt og Samuels julebog er fint spundet ind i fortællingen om Alice og hendes knuste hjerte, og tilfører både julestemning og romantik.
En hyggelig feel good bog, som du skal føje til listen over julebøger, du skal læse i år.
4/6⭐️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar