fredag den 11. november 2022


 

Den Røde Jord
Forfatter: Hanne Rump
Serie: Kærlighedens Bånd (2)
Udgivelsesår: 2022
Forlag: Baadsgaards Books

[Anmeldereksemplar]
Jeg har glædet mig til at læse Christines historie lige siden, der blev hintet til den i forrige bog, og lad mig bare med det samme sige, at jeg ikke blev skuffet. Jeg slugte den fra start til slut. Det er en bog der går tæt på med en fortælling om en hård kvindeskæbne og en ulykkelig kærlighedshistorie.

Christine er ung og en smule naiv. Hun er ud af en fin adelig slægt, der ikke er særligt velhavende. Hendes far arrangerer et fornuftsægteskab med den noget ældre og velhavende diplomat, Arthur. På overfladen ligner det et lykkeligt ægteskab, men sandheden er et ægteskab præget af tvang, dominans og kontrol for Arthur går op i at tage sig godt ud. Kort efter deres bryllup skal han udstationeres i Afrika. Det bliver et møde med både frihed og kærlighed for den unge Christine, da hun forelsker sig hovedkulds i den jævnsldrende amerikaner John.
Eventyret i Afrika slutter brat og der følger udstationeringer i flere forskellige lande, men et skelsættende gensyn med John i Paris, ændrer hendes liv for altid.

En virkelig medrivende fortælling om en ung kvindes skæbne i 60’erne. Den har dybde og er på samme tid både både barsk, spændende og hjerteskærende. Christines historie kom under huden på mig, for hold op hvor mit hjerte bristede for den unge kvinde. Hun blev voksen på ingen tid og måtte hurtigt lære at passe på sig selv og tage ansvar.
En velskrevet og letlæst kærlighedshistorie, som du kun kan blive ramt af. Der veksles i tiden mellem 1960’erne og 2014, og det fungerer rigtigt fint, at vi både møder den unge og den ældre Christine.
5/6⭐️
Den efterlod mig med med et smil på læben, og jeg glæder mig til næste bog, hvor vi får Eloises historie.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar