tirsdag den 14. februar 2023


 

I Fiskens Tegn
Forfatter: Melissa Broder
Forlag: Falco
Udgivelsesår: 2022

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente mig af denne bog, men blandingen mellem magisk realisme og erotik vakte min interesse, og sikken tur jeg blevet taget med på.

Men lad mig starte med at sige, at denne bog nok ikke er for alle. Jeg syntes selv, at jeg er ret garvet ud i erotikken og ikke er sart, men der er scener i bogen med blod og seggs, der alligevel fik mig til at rynke lidt på næsen.

Lucy er 38 år og har gennem 9 år skrevet på sin ph.D. Hun er kæreste med geologen Jamie, som ikke rigtigt vil binde sig. Da deres forhold forliser, tager hun til sin søster i Venice Beach for at være hundesitter, mens søsteren rejser til Europa.
Hun starter i en terapigruppe med andre kvinder, som også har det svært ved kærligheden og samfundets tendenser. Hun går på Tinder-dates, gør sig store tanker om livet og kærligheden, og ender med at møde kærligheden i svømmeren Theo.

Den første femtedel af bogen var jeg ikke helt vild med. Måske forstod jeg ikke handlingen, men det der blev hintet til i forordet, det fandt jeg ikke. Men som handlingen skred frem, så endte jeg med at blive helt glad for bogen.
Flere steder kan man genkende lidt af sig selv. Både i mødet med nye mennesker, tankerne inden en date, Lucys hang til et godt glas vin, usikkerheden og tankerne om livet, kærligheden og sameksistensen med andre mennesker. Det er en bog der er barsk, provokerende og tankevækkende, og som giver stof til eftertanke og får dig til at føle, at du ikke er alene med dine tanker.

Er du klar på en anderledes og spicy fortælling om en kvinde, som søger en dybere mening med livet og kærligheden, så sæt dig godt tilrette i din yndlingsstol og tag på tur med Lucy.
4/6⭐️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar