tirsdag den 21. februar 2023





Dragerepublikken
Forfatter: R.F. Kuang
Serie: Poppy War- triologien (2)
Forlag: Falco
Udgivelsesår: 2022

R.F. Kuang tager dig med Dragerepublikken ud på en vild rejsen. Bogen er opfølgeren til Opiumskrigen og kan virke som en ordentligt mundfuld inden du starter. Jeg må tilstå, at det har taget mig lidt tid at komme i gang med at læse den, for jeg var bange for, at den ikke levede op til mine forventninger. Men, men jeg blev ikke skuffet. Om muligt, så syntes jeg faktisk endnu bedre om denne, hvor der virkelig sker en udvikling af karaktererne.
 
Det er dark fantasy i en klasse for sig selv, hvor kinesisk historie og magisk fantasy er vævet ind i hinanden på fornem vis. Vi følger den virkelig spændende badass hovedperson, Rin, efter den tredje opiumskrig. Hun kæmper både med følgerne efter sine krigshandlinger og følgerne efter sin opiumsafhængighed. Endnu en gang må hun begive sig ud i en krig for retfærdighed og hævn. Bogen er hæsblæsende og ligesom man tror det lysner, så vendes det hele på hovedet og alt ser sort ud for Rin igen.
 
Bogen indeholder flere dilemmaer, som får dig til at reflektere over din egen verdensopfattelsen og af hvad der er rigtigt og forkert. Samtidig udfordrer den din forestilling om moral og etik i en krigshandling. Den giver stof til eftertanke og det er svært at slippe universet igen.    
 
Bogen er lang, men hold op hvor var jeg fanget undervejs. Det er bogen du skal læse, hvis du er vild med strategi, politiske intriger, krig, højforræderi og plot, masser af plot. Endnu en fantastisk barsk og blodig bog fra R.F. Kuang til den voksne fantasyelsker. Jeg glæder mig helt vildt til at læse næste bog i serien.
5/6⭐️ 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar